Presentation av styrelsen del 2

12647043_10153440937928175_3539408299094894523_n.jpg

Halåå! Jag heter Cindy Viinikka och är för tillfället Åbobo efter nästan 10 år i Vasa. Ursprungligen är jag hemma från Jakobstad! Jag är så gott som klar med mina klasslärarstudier, och studerar under mitt femte och sista år finska vid Humanistiska i Åbo för att få gymnasielärarbehörighet. Är väldigt envis och amper, men ändå snäll och glad.

På min fritid sysslar jag mycket med bloggar – jag både läser andras och bloggar själv. Jag springer gärna omkring på gymmet och lyfter tungt, kollar serier tills huvudet inte håller och umgås med fina människor.

I FSLF- styrelsen fungerar jag som ämnesläraransvarig. Detta innebär att jag jobbar från Åbo tillsammans med en planeringsgrupp, för att skapa sammanhållning och ett roligt och informativt studieliv för ämneslärarstuderande. Detta är något som är nytt för i år, och det är så roligt att få vara med och bygga upp något nytt med resten av styrelsen i ryggen!

12596773_10153160507021261_481712068_o (1).jpg

Hejsan! Jennifer Ahtola heter jag och fungerar som kommunikationsansvarig i FSLF.  Jag kommer från Karis (Nordens Paris) och studerar andra året till klasslärare. Jag tycker om att laga mat, träna och spela brädspel (och vinna).

Det är mitt första år i styrelsen och jag kommer att satsa på föreningens synlighet utåt till exempel genom denna blogg.

12509621_10208759339444915_5334697956301662839_n.jpg

Tingeling ja heter Cecilia Karlsson och kommer från södra Finland. Jag är andra årets klasslärarstuderande. På sidan om studierna är jag danslärare i dansskolan Kipinä i Vasa.

På min fritid är jag gärna med kompisar eller tittar på serier. Att köra bil är också något jag tycker mycket om att göra.

I FSLFs styrelse har jag posten medlemssekreterare. Det är alltså jag som svarar på era mail då ni har något att fråga. Jag ser väldigt mycket framemot att vara en del av FSLFs styrelse!

Kommentera

